Paracet – nå har avføringen min blitt svart og jeg for ofte smerter i magen

hei for kanskje to uker prøvde jeg å overdose ved å ta for mye paracet jeg tok 9 paracetter eller 4500 mg paracetamol nå har avføringen min blitt svart og jeg for ofte smerter i magen

Mann, 13 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akutt-tjeneste eller medisinsk helsepersonell. Generelt er det slik at overdosering av Paracetamol kan gi leverskade og/eller nyresvikt. Dersom du er redd for din helsetilstand må du ta kontakt med lege eller legevakt for en konkret vurdering. Du kan også ringe Giftinformasjonen på telefon 22591300.
Vi lurer også på hvorfor du tenkte på å ta overdose tabletter. Om du har det vondt er det viktig å huske på at det finnes folk som du kan snakke med. Det kan være godt å snakke med foreldrene sine om hvor vondt en har det. Du kan også ringe anonymt til Røde Kors hjelpetelefon for ungdom telefon. 800 33 321.