Overdose amfetamin eller MDMA – hva er farligst?
Hei. Jeg lurer på hva som mest sansynlig vill vær mest farlig av en amfetamin overdose og en MDMA overdose?

Mann, 18 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å sammenligne hvilken av disse to som har «farligst» overdose, da de begge kan være skadelige på hver sin måte. Avhengig av din toleranse, inntatt mengde, stoffets renhet og andre faktorer, kan overdosesymptomer for begge stoffer omfatte alt fra milde bivirkninger til potensielt svært alvorlige skader. Vi har samlet litt informasjon om dette på våre faktasider om amfetamin og overdose og MDMA og overdose, hvor du kan sammenligne de to. Uansett kan overdose på et av disse stoffene være svært ubehagelig og smertefullt.
Nå vet ikke vi hvorfor du spør om dette, men dersom det er sånn at du planlegger å skade deg selv, vil vi heller oppfordre deg til å oppsøke hjelp. Dersom du har det vanskelig, kan du ha god nytte av å snakke med noen som kan hjelpe deg. Dette kan f.eks. være en helsestasjon for ungdom, en psykolog eller Mental Helse.