Jeg lurer hvordan jeg kan få hjelp med alkoholmisbruket mitt.
Jeg har ikke kontroll over alkoholbruket mitt. har vel ikke hatt det på flere år.
Jeg har sett att det har ødelagt forholdet i familien over en lengre periode. den perioden er vel egentlig hele mitt voksene liv.
Nå er jeg i covid-19 karantene hjemmekontor og ser alkoholkonsumet øker betraktelig igjen.
Jeg trenger hjelp til å kontrollere eller kutte ut alkoholforbruket mitt.
Hvordan går jeg fram?

Mann, 40 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
En mulighet er å ta i bruk et nettprogram, f.eks. Balance. Der får du hjelp på nett for å redusere bruken. Når det gjelder møter i AA og andre frivillige organisasjoner er det per tiden ikke noen aktivitet (grunnet korona).
Det kan hende du kan be om en resept på Antabus fra legen via telefon. Du kan også kikke på våre artikler om hjelp til å slutte.
Behandlingssteder tar fortsatt inn folk til behandling, selv om det er en del redusert bemanning og mye belastning i helsevesenet. Du kan snakke med lege eller legevakt om henvisning dersom du ønsker innleggelse.