Jeg har brukt subutex i mange år, men prøver å slutte med det

Hei, jeg har brukt subutex i mange år, men prøver å slutte med det.
Har prøvd flere ganger men mislykkes gang på gang.
Fikk nedtrapping av Dr, Temgesic.
Det gikk veldig bra, men da jeg var tom å skulle få en ny resept,
gikk ikke som jeg hadde håpet, jeg ble oppringt av Doktoren som sa at sånne som meg ville de ikke ha på legekontoret.
Fikk ikke noe grunn.
Så etter det har jeg gitt opp helsevesenet, virker som de gir rett å slett faen.
Er det noen medisner som kan ta de verste abstinensene?

Mann, 41 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Hvis du er i LAR, burde det strengt tatt ikke være nødvendig å gå på legekontoret for å få medisin. Men «dr. Temgesic» er kanskje ikke LAR-legen din? Hvis du vil trappe deg helt ned fra buprenorfin kan det være lurt å ta den siste delen inne på en klinikk. Du finner en oversikt her hvis du vil se på den muligheten.
Hvilke medisiner en bruker ved slike abstinenser kommer helt an på hvor alvorlige abstinensene er. I Behandling av opioid abstinens (tabell 2) finner du i hvert fall en viss oversikt over medisiner i bruk.
Kilde: Tidsskr Nor Legeforen 2009; 129: 114-5.