Får ikke hjelp, LAR og ADHD

går på lar men det er vanskelig på alle måtrer, Sliter med ADHD men får ikke hjelp på grunn av lar, Har problemer med di på grun av at jeg ikke kan ha to diagnoser. men det er feil man må få hjelp for di, Kan dere hjelpe meg med det,

Mann, 44 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Dette høres ut som en krevende situasjon. Dessverre er det nok ikke så mye vi kan hjelpe deg med direkte (ettersom vi kun er en informasjonstjeneste), men vi kan tipse deg om to bruker- og interesseorganisasjoner du bør kontakte: proLAR og ADHD Norge. Begge disse har bred kunnskap om muligheter og rettigheter på sine respektive områder, og vil sannsynligvis kunne hjelpe deg med å kartlegge hvilke muligheter du har. I tillegg, dersom du føler at du blir feilaktig behandlet i helsevesenet, kan du kontakte Pasient- og brukerombudet i Rogaland for bistand.