Venninne som snakker om å ta livet sitt

Hei har ei venninne som snakker om å ta livet sitt. Hun tenker på å ta 9-10 g med seroquel eller
18 tabletter me imovane å Evt noe truxal
Er disse to farlige hva skjer hvis hun tar de?
Hilsen bekymret vennine

Kvinne, 27 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akuttjeneste da det kan ta flere dager å få svar. Dersom det er fare for liv og helse kan du ta kontakt med legevakt eller ringe 113. Kontakt Giftinformasjonen på telefon 22 59 13 00 for å få hjelp og råd ved akutte forgiftninger og forgiftningsfare. Giftinformasjonen er i beredskap hele døgnet, alle dager i året.
Dersom din venninne har det vanskelig finnes det flere steder hun kan henvende seg for å snakke med noen, se link for mer info.