Sobril i 7 år 3×75 mg/dag – kan jeg søke om dispensasjon til sertifikat klasse B?

Hei, jeg har gått på Sobril i 7 år ( 3×75 mg/ dag ), det er en såkalt stabiliserende dose jeg går på. Føler at jeg er vant til å fungere på dem og er ikke trøtt eller svimmel når jeg tar de. Kan jeg søke om dispensasjon til sertifikat klasse B?
Mvh
NN

Kvinne, 27 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Du skriver at du bruker 225 mg daglig. Dette er en temmelig høy dose (normaldosering angis vanligvis til maks 100 mg per døgn). Vi antar du har skrevet riktig. Hvis du har angitt feil dose, send gjerne inn et spørsmål på nytt.
Når det gjelder dispensasjon til sertifikat klasse B, så kan du søke om dette. Da er det ev. Fylkesmannen som skal ha søknaden. Her finner du kontaktinformasjon til Fylkesmannen Innlandet.
Vi skal ikke si at det er umulig å få dispensasjon, men legg merke til hva Fylkesmannen skriver på sine sider:
Dispensasjon
Helsekravene til førerkort er tilpasset EUs førerkortdirektiv, og hensynet til trafikksikkerheten er tillagt avgjørende betydning. Dersom fastlegen (eller en annen lege) konkluderer med at pasienten ikke fyller helsekravene til førerkort, er det svært liten mulighet til å få innvilget dispensasjon fra helsekravene.