Skjønner ikke hvorfor jeg lever

Jeg kjenner ikkje koffr jeg lever! ASA jeg vet at det er folk som er glad i meg! Men jeg vil ikkje at skal være det,jeg har bare lyst til å være borte lzm,hva er vitsen med livet når mann er dør lell? Hva hjelper å snakke med folk? Hva hjelper av å venner eller familie..når mann kan bare være døøø!!!!! Hva er vitsen med ting å tang? Hva hjelper med å kutte seg? Hva er vitsen å grine? Hva er viten med livet? Det er bare skjakkmatt! Bare gå å heng d lzm tenke jeg vær dag, ser glad ut og ser ut som jeg lyggelig men eng er jeg bare lzm hæ…! Jaja, bæste lønningen er å bare dø😊

Kvinne, 13 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi er en informasjonstjeneste om rusmidler og rusmiddelproblematikk, og her stiller du spørsmål som nok er litt utover hva vi er i stand til å svare på. Men generelt kan vi likevel si at dersom du har det vanskelig og har selvmordstanker, anbefaler vi deg å finne noen å snakke med, som kan hjelpe deg med å få det bedre. Selv om det kanskje oppleves meningsløst her og nå. Foruten venner/familie, kan du f.eks. prøve å snakke med helsesykepleier på skolen, en helsestasjon for ungdom eller Mental Helse sin døgnåpne telefon 116 123.