Kan dette ende med nedsatt bevisstløshet?

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hva skjer dersom man inntar 3 paralgin fort på 500 mg, en melatonin 3 mg, en paracetamol 500 mg og en ipren 400 mg? Liksom hvis man tar alt på en gang og ikke er vandt til å ta masse tabletter? Kan det ende med nedsatt bevisstløshet? Og er det akutt fare for forgiftning? Og hvir lang tid tar det fra inntak til symptomene kommer?

Kvinne, 19 år fra Vestfold


RUStelefonen svarer:

Vi er ikke helsepersonell og kjenner heller ikke din allmenntilstand. Det er bedre om du snakker med legen din eller Giftinformasjonen om hvordan du vil reagere på denne kombinasjonen.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Velkommen til RUSinfo

Tjenesten er stengt fredag 17. mai og hele pinsen.

 

Vi åpner igjen tirsdag 21. mai kl 11.