Hvordan overleve som pårørende til en rusmisbruker?
Hvordan overleve som pårørende til en rusmisbruker? Hvor kan man få hjelp? Hva slags hjelp er å få?
Mvh [anonymisert]

Kvinne, 47 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det finnes hjelpetilbud som er rettet mot pårørende direkte. Ofte vil de lokale sykehusene ha et slikt tilbud. Alternativt kan du kontakte NKS Veiledningssenter for pårørende, som tilbyr samtaler både ved oppmøte og over telefon. Vi vil også tipse om Pårørendesenteret, som omtaler seg selv som et landsdekkende nettsted for pårørende. Et annet mulig sted du kan få støtte og hjelp er gjennom de Usynlige Tigre.
Du er selvfølgelig også velkommen til å kontakte oss på telefon eller chat i åpningstidene, dersom du vil snakke nærmere om din situasjon.