Hva tror dere PEth-verdien blir?

Hei
Jeg har vært uten alkohol i 1 år men nå har jeg vært på ferie i Thailand og har drukket litt ver dag,tok en peth prøve for 11 dager siden og den viste 0,45 har ikke drukket siden jeg kom hjem fra ferie.Tok en ny prøve i dag hvor mye tror Dere den har sunket fra 0.45 11 dager siden til i dag?

Mann, 55 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
PEth-verdien gjenspeiler det totale alkoholkonsumet de siste 2-4 ukene før prøvetaking.
St. Olavs hospital skriver følgende: «Hos personer med et høyt alkoholforbruk vil PEth-verdien vanligvis halveres hver 3. – 5. dag etter avsluttet drikking, men den individuelle variasjonen i halveringstid kan være stor og halveringstiden kan være lengre slik at nivået av PEth i blodet synker saktere. Ved alkoholavhold forventes PEth-konsentrasjonen likevel å synke fra prøve til prøve ved gjentatt prøvetaking».
Vi har dessverre ikke muligheten til å si noe mer presist enn dette.