Hva skjer om man tar for mye Melatonin?
Hva skjer om man tar for mye Melatonin? Kan man dø av de? Hva skjer egentlig da?

Kvinne, 18 år fra Sogn og Fjordane
RUStelefonen svarer:
Alle medikamenter er potensielt skadelig på en eller annen måte. Det vil si at du blant annet kan få ulike typer organskader, på for eksempel; lever, nyrer, hjerte og hjerne. Hva slags type medikamenter som er dødelig og mengden som skal til for å ta sitt eget liv svarer ikke vi i RUStelefonen på. Er det slik at du ønsker å ta ditt eget liv, anbefaler vi deg å ta kontakt med lege for henvisning til psykolog. Det vil ofte ta noe tid å få hjelp for psykiske plager. Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med psykiatrisk legevakt der du bor, hvis det er akutt. Du får kontakt med din nærmeste psykiatriske legevakt ved å ringe 116 117.