Forholdsregler for DNP?

Hei.
Jeg går på wellbutrin og skal begynne med DNP. Hvilke forhåndsregler bør jeg ta? Ja, jeg vet jeg ikke bør, men jeg kommer uansett til å prøve det, jeg vil bare gjøre det tryggest mulig for meg selv. Vil bli tynn, ikke dø! 😉
//flodhesten

Kvinne, 29 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det tryggeste du kan gjøre, er simpelthen å ikke begynne overhodet. Du sier at du uansett kommer til å prøve det, men det vil vi på det sterkeste råde deg imot å gjøre. Vi er i prinsippet velvillige til å gi skadereduserende råd, samt tips til viktige forholdsregler – men noen ganger er det mest korrekte skadereduserende rådet man kan gi, å oppfordre til å la være å bruke noe. Grunnen til vi sier dette, er at DNP i seg selv er et stoff med stort skadepotensiale, men flere registrerte dødsfall. Når det i tillegg er snakk om samtidig bruk av Wellbutrin, er ikke dette en kombinasjon som er kartlagt (så vidt vi kjenner til). Så, det du foreslår å gjøre, er mildt sagt uforutsigbart.
Det er helt naturlig å ville gå ned i vekt, men vi vil klart oppfordre deg til å benytte mindre skadelige metoder for å få til dette.