Tatt 9 Paracet er det farlig

jeg har akkuratt tatt 9 paraceter og er litt redd for hva som kan skje er det farlig, det var 500g på hver av de

Mann, 13 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akutt tjeneste og det kan ta flere dager før vi kan svare på grunn av stor pågang. Det å ta så mange Paracet kan være helseskadelig så du bør snakke med foreldrene dine, en annen voksen du stoler på og/eller ringe legevakt 116 117 for hjelp. Det kan ta flere dager før symptomer på overdosering av Paracet vises så du bør ikke vente før du gjør noe med det.
Vi vet ikke hvorfor du har tatt så mange Paracet, men dersom du har det vanskelig håper vi at du vil snakke med noen om det. Du kan snakke med en voksen du stoler på, helsesykepleier på skolen, helsestasjon for ungdom eller en hjelpetjeneste. Eksempler på slike tjenester er Kirkens SOS, Kors på halsen og Mental helse.