Sønnen min bruker marihuana, hva kan jeg gjøre?

Hei ! Jeg har fått vite at nin sønn bruker mariuana, hva kan jeg gjøre for Han ??? Han har sagt at han bil bruke mindre etterhvert til vennene hans ! Takk på forhånd

Kvinne, 45 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er helt naturlig at du kan føle deg litt rådvill når du finner ut at sønnen din bruker Cannabis. Nå skriver du ikke hvor gammel han er, eller om du har snakket med han om bruken hans og det blir litt vanskelig for oss å gi deg konkrete råd til hva du kan gjøre når vi ikke kjenner situasjonen bedre.
Men du kan finne mange gode tips og råd på våre sider «Bekymret for noen med et rusproblem«, og hvis du fortsatt ønsker mer informasjon er du velkommen til å kontakte oss igjen.