Snakke med noen i Bergen om tilbakefall?

Hei! Eg har brukt amfetamin på og av i 5 år nå og eg er lei av å falle tilbake til det. Det begynner å gå utover vennskap, familie og jobb. Fins det noen tilbud i Bergen hvor eg kan snakke med noen om dette? Det er ikke å slutte eg trenger hjelp til, men å holde meg rein, ikke få tilbakefall. Eg har begynt med å slette alt av kontakter på telefonen og bedt de eg kjenner som driver på med sånt holde seg unna. Fins det noen tilbud som ikke er fastlege eller offentlig? Ønsker helst anonymt av hensyn til jobben.

Mann, 25 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Dersom du ikke ønsker å gå via fastlege/offentlig hjelpeapparat, er kanskje et alternativ at du deltar i gruppemøter, som f.eks. AA eller NA. Der vil du komme i kontakt med andre i samme situasjon som deg, som har lagt rusbruken bak seg, og som ønsker å holde det sånn. I slike grupper er det også vanlig å få oppnevnt en sponsor, som blir en slags kontaktperson og støttespiller for deg.
Se gjerne også på hjemmesidene til Ettervern Bergen, hvor målgruppen er «tiltak og tjenester innen rusfeltet, psykisk helse, fengsel og mennesker med behov for rehabilitering og ettervern».