Sarotextabletter med amfetamin?

Jeg har tidligere i dag (ca 10 til siden)tatt ca 0.25 med amfetamin (snorta). Naturlig nok sliter jeg nå med å roe meg ned å få slappet av litt.. Jeg har fått 2 x 25mg sarotex tabletter av en venn da han mente jeg slappet av lettere hvis jeg tar 1-2.
Men så lese jeg at den ikke skal brukes sammen med medisiner som efedrin,adrenalin og noradrenalin, noe det vel er veldig mye av i amfetamin?
Leser også at bivirkninger som høy puls og hjerteproblemer kan forekomme. Når jeg nå allerede har relativt høy og hard puls pga amfetamin, er det da farlig å ta 1 x 25 i håp om å få hvile litt?
Har tatt en valerina forteller men det hjalp ikke så mye som jeg håpet.
Håper dere har noen gode svar.
Mvh Dame 32

Kvinne, 32 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Det er en god del bivirkninger av Sarotex som tilsier at du kan få mer hjertebank, puls, og ev. hjerterytmeforstyrrelser. Så det er egentlig ikke anbefalt å ta dette sammen med amfetamin. Hvis du allikevel tar det og merker bivirkninger, ring Giftinformasjonen for råd (døgnåpen).
Det kan hjelpe å prøve å få i deg noe mat og drikke, da blir du roligere. Spis så mye du klarer. Drikk smoothies, juice, mineralvann (med salter), og spis lette ting. Prøv å slappe av med en film eller noe lett underholdning.