Paralgin Forte og alkohol?

Hei. Jeg lurer på hva som kan skje hvis noen har tatt 10 tabletter med Paralgin Forte og drukket ca 1dl 40% sprit? Kan dette være dødelig?

Kvinne, 21 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi oppgir ikke hva som kan være dødelig dose av ulike type medikamenter og rusmidler.
Du skriver ikke hvorfor du stiller spørsmålet om blanding av medikamenter og alkohol. Er det fordi du selv vurderer å ta en dødelig dose, ber vi deg heller vurdere andre løsninger på mulige problemer.
Det hjelper å snakke med noen om det som er vanskelig. Er det en person du stoler på du kan kontakte så gjør det. Du kan også ta kontakt med ulike telefon og chatte tjenester for hjelp. Eksempler på slike tjenester er Kirkens SOS, Kors på halsen og Mental helse. Legen din kan henvise deg til psykisk helsehjelp, og er det akutt bør du ta kontakt med psykiatrisk legevakt på 116 117 eller ringe 113.