Lurer på hvordan det er og ta DMT og LSD og spiss fleinsopp samtidig

Hei, jeg lurer på hvordan det er og ta DMT og LSD og spiss fleinsopp samtidig har gjort litt research på spiss fleinsopp og finner masse rart om det, og siden jeg har epilepsi så har jeg lest det kan gi en veldig artig følelse jeg har prøvd hasj men sovna like etterpå så jeg slutta. Jeg er bare nysjerig på hvordan DMT og LSD og Spiss Fleinsopp virker og har lest at rusen er forskjelig fra person til person og har veldig lyst til og prøve DMT og LSD vær for seg først da siden jeg har epilepsi og det gir nå av og til for mye elektronisk styrke av og til sånn at vi får et anfall, Er det samme måte at det blir for mye elektronisk styrke i hjernen når man blir høy og at man ser masse forskjelige lys da når man har igjen øyelokkene og ser masse forskjelige lys er det sånn det er og være høy ? jeg lurer på dette for da er jeg av og til høy litt høy med en type musikk jeg hører på av og til. Nevner ikke type musikk for og være mere anonym.

Mann, 28 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Tradisjoenelle hallusinogener som LSD og fleinsopp er ikke kjent for å utløse epileptiske anfall. Men dersom en har epilepsi er det generelt anbefalt å være forsiktig med rusmidler. Nyere syntetiske varianter av hallusinogener har forøvrig vist seg å øke risikoen for anfall.
Dersom du har epilepsi er det viktig å være forsiktig. Og det er i hvert fall ikke en god idé å blande flere hallusinogener, særlig hvis du ikke har erfaring med de enkelte stoffene fra før av.
Det er vanskelig å kunne si på forhånd om en du er psykisk parat til å takle en slik opplevelse inntak av hallusinogene rusmidler kan gi. Den tryggeste forholdsregelen du kan ta, er å ikke ta hallusinogener overhodet. Har du likevel bestemt deg for å bruke dette, er det viktig å være forsiktig. For å redusere risikoen for en dårlig opplevelse bør du ta disse forholdsreglene om du skal bruke hallusinogener:
• Les deg grundig opp på stoffet du planlegger å ta, slik at du er best mulig forberedt på hva du kan forvente. Husk at enkelte typer hallusinogener kan kreve spesielle forholdsregler.
• Det lønner seg å være på den sikre siden – ta heller en litt for lav enn en litt for høy dose
• Vær så sikker som mulig på at stoffet du skal ta inneholder kun hva det skal, og ikke noe annet
• Enkelte hallusinogener bruker lang tid før rusvirkningen inntreffer – ikke ta mer av et stoff om du ikke opplever virkning etter kort tid
• Innta hallusinogener i trygge og forutsigbare omgivelser, sammen med personer du stoler på
• Innta hallusinogener når du allerede er i et godt humør
• Spis godt på forhånd, og ha mat og drikke tilgjengelig underveis
• Unngå kombinasjon med alkohol og andre rusmidler
• Ha en nykter person tilstede. Vedkommende kan ha «bakkekontakt med virkeligheten» og ta kontroll ved eventuelle uforutsette situasjoner.
• Ikke vær redd for å kontakte medisinsk hjelpepersonell ved behov – husk at disse har taushetsplikt, også hva gjelder illegale rusmidler.