Hvordan kan man få racemisk amfetamintabletter?

Hvordan kan man få racemisk amfetamin tabletter som blir produsert i kragerø på resept. Jeg har sterk ad hd og var på dps og fikk ritalin no som står i resepten er for barn fra 6-12 år og ikke for voksne . Når jeg tar jeg amfetamin blir jeg rolig avslappet glad og fokusert men pga utblanda amfetamin og tilegstoffene jeg aldri vite om du fårxamfwtamin eller mwthamfetamin eller bøff er jo ett problem samtidig som det er ulovlig og man får nedtur og andre bivirkninger. Fikk prøve 10 mg racemisk amfetamin tablett av 1 stor kar med ad hd som hadde slått i bordet og trua psykiateren sin så han fikk det. Bare glede , rolig fokusert og klarere tanker å mer energi ga det . Ingen nedtur og ingen bivirkninger for det er rent amfetamin….Jeg vil ha det så jeg kan leve ett godt å normalt liv . Vil ikke true noen . Hvorfor vil de ikke gi voksen medisin til voksne . Kan jeg ta sak på att jeg ble feilmedisenert når jeg fikk vitamin og det gjorde bare så hjertet gikk fortere og jeg ble anstrengt og fikk angst og nerver…

Mann, 38 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Dette er noe du burde snakke med de som behandler deg om. Det er vanlig å behandle ADHD med metylfenidat, men i de tilfeller dette ikke virker brukes også ulike amfetaminvarianter. Dersom du ikke har effekt av Ritalin, kan du ta dette opp med legen.
Du kan sikkert også ha nytte av å ta en prat med ADHD Norge for råd og veiledning.
Dersom du er misfornøyd med behandlingen du får i helsevesenet, kan du snakke med Pasientforeningen eller Pasient- og brukerombudet.