Hvordan gå raskt ned i vekt?

Hei, jeg lurte på hvordan man gå bed i vekt raskt?
Jeg er 154cm og veier 45kg. Jeg har ett mål om å veie 40kg. Jeg har også valgt å bli vegetarianer, da jeg hørte at folk gikk ned i vekt av dette. Har vært det i ca 2 mnd nå og da jeg begynte veide jeg 48 kg.
Jeg lurer litt på hvor mye kalorier jeg burde få i meg å.

Kvinne, 17 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Vi er en informasjonstjeneste om rusmidler og rusmiddelproblematikk. Om du har spørsmål om vektreduksjon, anbefaler vi at du tar opp dette med helsepersonell – f.eks. legen din eller en helsestasjon for ungdom. Alternativt kan du også vurdere å snakke med en ernæringsfysiolog, personlig trenger eller lignende. Du kan stille denne typen spørsmål på Ung.no.
For øvrig: om du er 154 cm høy, er 40 kg i underkant av hva du helst bør veie. Nå vet ikke vi hvorfor du ønsker å gå ned i vekt, men om du per i dag veier 45 kg, er det kanskje ikke egentlig noen grunn til å redusere vekten ytterligere.