Hvor lenge vil cannabis være i urinen?

Hei, jeg har vært clean i 1 måned nå ca. Og i går ble jeg med på 3 jointer. Tok vel til sammen max 20 trekk til sammen. Kan nok hende det er mindre enn det. Jeg lurer på hvor lenge dette vil være i urinen? Jeg skal ikke røyke no mer nå på en måned, men når kan det ikke lenger vises i urinen mtp at jeg var clean? Har kun røyket den ene kvelden.

Kvinne, 19 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Et enkeltinntak kan normalt påvises i omtrent en uke (ofte litt kortere). Vi kan imidlertid ikke garantere at du er «clean» etter en uke fordi vi forbrenner stoffer i forskjellig tempo. Minst like viktig er styrken på rusmiddelet, og over hvor lang tid denne mengden er inntatt. Våre opplysninger på dette området er derfor kun veiledende.
I ditt tilfelle vil det også komme an på om du rakk å bli ren ila. den måneden du ikke røyka. Hadde du røyka daglig før dette er det nemlig en viss risiko for at du fremdeles ville testet positivt etter en måned.