Ha med hund på behandling

Hei! Jeg vil gjerne på behandling for alkoholisme og trenger å ha med meg hunden min på elleve år som betyr ALT FOR MEG. Jeg er i full jobb som barne- og ungdomsarbeider, men har store problemer med alkohol og hadde før med amfetamin. Jeg trenger virkelig hjelp, men har en hund jeg elsker som jeg må ta meg av og en jobb jeg elsker, men nå trenger jeg hjelp. snakk om liv og helse i mitt tilfelle her!
vennlig hilsen
(anonymisert)

Kvinne, 37 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Så flott at du er motivert for å gjøre en endring!
Vi vil anbefale deg å ta kontakt med legen din, slik at hen kan sende en henvisning til spesialisthelsetjenesten. Siden det er viktig for deg å ha med hunden din er det lurt å si ifra om det fra starten av, slik at legen kan skrive dette i henvisningen som sendes inn.
Det finnes dessverre ingen oversikt over hvilke steder du kan ha med hund, men på Helsenorge.no finner du en oversikt over behandlingssteder i Norge. Har du spørsmål vedrørende behandlingssteder kan du kontakte dem direkte, eller ringe veiledningstelefonen til Helsenorge: 23 32 70 00.