Får så bivirkninger av Antabus, når går den ut?

Har tatt en antabus i går .når går den ut.får så bivirkninger.har bare tatt den ene på 2 mnd.blir man syk av ett glass vin da?

Kvinne, 59 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
I pakningsvedlegget til Antabus skrives det bl.a. at «Du må ikke innta alkohol i løpet av behandlingstiden samt i 14 dager etter avsluttet behandling». Derfor bør du vente minimum såpass lenge før du evt. inntar alkohol.
Merk for øvrig også at det er vanlig å oppleve bivirkninger ved bruk av medisiner, men at ofte vil en del av bivirkningene kunne gå over etter hvert som du blir vant til å bruke medisinen. Skulle dette likevel bli et vedvarende problem, kan du vurdere å snakke med legen din om alternative løsninger.