Er det lovlig å bestille testkits?

Hei, lurte på om det er lovlig eller om jeg kommer til å få noe problemer med å bestille testkits fra f.eks. Testkitsplus.com til Norge.
Og eventuelt om det er noe ekstra kostnader fra tollen osv.

Mann, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er lovlig å kjøpe testkits i Norge. Blir din pakke kontrollert i tollen, kan dette føre til at tolletaten varsler politiet grunnet mistanke om bruk av narkotika. Tolletaten sier selv (på Twitter): «Det er Tolletatens oppgave å varsle politiet når det foreligger mistanke om innførsel eller bruk av ulovlige stoffer, særlig når test-kit er ment for å teste spesielt farlige stoffer.» Vi vet ikke om dette er noe som i praksis skjer så ofte, og det kommer nok litt an på for eksempel mengden testkits og politiets kapasitet.
Angående fortolling, kan du antagelig finne ut av dette på tolletatens sider.