Er det farlig å ta dobbel mengde alkohol og Seroquel?

Hei! Kom hjem fra sykehus for 6 dager siden. Drakk meg full tok 100 seroqeld. Lå i respirator i 10 timer. Dette har ikke skremt meg. Vurdere og ta dobbel så mye. Alt håp er borte. Er der farlig? Mvh NN

Kvinne, 46 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi svarer ikke på spørsmål om hvor stor dose som skal til for å for eksempel begå selvmord. Grunnene til det er flere, men kanskje først og fremst er det fordi vi ikke ønsker å bidra til at andre tar sitt eget liv. I tillegg vil det variere mye fra person til person hvor mye den enkelte tåler før det medfører en overdose. Noen ganger kan slike forsøk ende med alvorlige organskader og invaliditet.
Så istedenfor å ta en ny overdose medikamenter og alkohol anbefaler vi deg heller å oppsøke hjelp for det som er vanskelig. Vi kjenner ikke din situasjon, men du skriver at alt håp er ute. Det er sikkert vondt og kjenne på en slik følelse av håpløshet. Allikevel oppfordrer vi deg til å oppsøke hjelp hos noen som kan lytte til deg og støtte deg i en vanskelig situasjon. De aller fleste opplever at det hjelper å dele det som er vanskelig og kanskje kan dere sammen finne løsninger. Du kan ringe Mental Helse, eller Kirkens Sos for å snakke med noen om situasjonen din og få støtte. Fastlegen din kan henvise deg til psykisk helsehjelp, og er det akutt bør du ringe nærmeste legevakt på 116 117.