Er det farlig å blande LSD med opiater eller MDMA?

Hei, jeg har tenkt til å ta LSD med noen venner i nærmeste fremtid. Har tidligere prøvd sopp, noe som har gått helt fint. Men siden rusen varer lenger er jeg redd for å få angst/paranoia eller føle meg fanget i turen.
Mitt spørsmål er: Dersom angst/paranoia skulle inntreffe, vil det da være farlig å konsumere opiater eller MDMA på LSD-rus?
Lite sannsynlig at jeg vil gjøre det, men lurer også av nysgjerrighet.

Mann, 24 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke til alvorlige interaksjoner mellom LSD og opiater eller MDMA. Men vi vil likevel oppfordre deg til å være forsiktig med å blande da det kan gi uforutsette reaksjoner som kan være besværlige å håndtere under LSD-påvirkning. Kanskje da særlig MDMA fordi det også kan ha hallusinogen effekt.
Disse effektene kan slå ut veldig ulikt fra person til person, og fra gang til gang. Du kan føle deg lykkelig og få fine opplevelser, eller bli redd og får angstanfall eller paranoia.
I en del tilfeller kan folk oppleve å ha det bra en stund, men plutselig få angst eller bli kjemperedde, eller omvendt.
Vi vil nok tilråde å ikke blande disse rusmidlene. De fungerer mer enn bra nok hver for seg.