Attentin – vondt i magen får ikke sove også er rastløs

Hei, jeg har tatt 5brett med Attentin og misbrukt det, det er 5mg i en pille, jeg har fått vondt i magen får ikke sove også er rastløs, går det over har vart i 1dag, noe tips

Mann, 16 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Merk at dette ikke er en akutt tjeneste. Det kan ta flere dager å få svar. Hvis du er akutt bekymret ved inntak av legemidler, ring Giftinformasjonen på 22 59 13 00 (alltid åpen).
Det er helt naturlig at du ikke får sove og er rastløs. Det er stimulerende stoff du har tatt, de virker på den måten, og de holder deg våken. Det kan også gi vondt i magen. Det er viktig at du prøver å få i deg noe mat og drikke. Det hjelper. Ellers er det bare å vente til det går over, da kan du legge deg og sove og komme i bedre form.