Hei Bruker Pinex forte 500mg/30mg x1 . Mot sviende og brennende smerter. I hofte og ben høyre side . Grunnet prolaps Har begynt å fryse mye på dagen og svetter mye gjonnombløt på natten . Lurer på om dette inntaket er årsaken ? Jeg bruker albyl E , og immundeppende medisiner morgen og kveld er transplantert .blodtrykksmedisiner. . Og Zyloric på dagen . Venterpå Nevrokirug . Hatt opphold på 5 dager i forrige uke . Tar bare 1 tablett pinexforte om dag sjelden to . Kan jeg slutte med engang ?

Annet, 61 år fra Trøndelag


RUStelefonen svarer:

Vi er ikke helsepersonell og kjenner heller ikke din allmenntilstand. Årsakene til dine plager er noe du må ta med nevrokirurg eller andre leger.

Du spør om du kan slutte med Pinex forte med én gang. For en person som er frisk og ellers ikke har plager, er det ikke farlig å slutte brått med en Pinex forte daglig. Det kan føre til et visst ubehag, f.eks litt svetting, dårlig søvn o.l. i noen dager. Men det er ikke farlig.

Som sagt, vi vil nødig gi deg råd om medisinering. Du bruker en del andre medisiner og har en del andre plager som kan komplisere situasjonen.