Jeg er i mitt mitt livs krise, men har ikkje styrken til å ringe

Hei, eg heter NN, å er i den mitt livs krise, det å klare endre mitt liv, å tanke som sitter bedre enn hva eg kunne trudd. har ikkje styrken til å ringe, noe eg nå håper dere gjør,
mvh Mann, 41 år fra Telemark
(Spørsmålet er anonymisert)

RUStelefonen svarer:
Vi har dessverre ikke lov eller anledning til å kontakte våre brukere. Vi skjønner at det å ta kontakt kan være en terskel som virker vanskelig å overkomme. Men husk at vi er veldig vant til å snakke med folk i alle mulige situasjoner. De fleste som kontakter oss synes det er litt skummelt, men når vi har dem på tråden (eller chat) sier nesten alle at de er glade for at de tok kontakt. Hvis du ikke vil prate, er det kanskje enklere med chat? Du kan i et hvert fall begynne med det, og se om det kan nytte litt.
Håper vi hører fra deg.