Ikke spist, drikker øl og tar overdose Paracet

Hva skjer vis man ikke har spist på 2 dager og tar overdose av Paracet og drikker øl og at man blir ful dør man fort da.

Kvinne, 15 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen svarer ikke på spørsmål om overdose av medikamenter og andre rusmidler. På generelt grunnlag vil vi allikevel si at overdose av Paracet kan gi svært langvarige og ubehagelige konsekvenser. Lever, hjerne og andre organer kan bli skadet, og noen ganger medfører livsvarige skader.
Men, det er bekymringsfullt at du ønsker å ta overdose for å dø. Vi antar at du gjør det fordi du trist og deprimert, og det er grunnen til at du vil ta livet ditt. Er det tilfellet anbefaler vi deg på det sterkeste om å oppsøke hjelp, istedenfor å forsøke og ta livet ditt. Snakk med noen om hvordan du har det og hva som er vanskelig. Foreldrene dine, helsesykepleier på skolen, eller en annen voksen som du stoler på. Trenger du å dele tankene dine med en som er anonym kan du også ringe eller chatte med Kors på Halsen eller Mental Helse Ungdom. De aller fleste opplever at det å dele det som er vanskelig med andre hjelper. Når livet er vondt er det godt med litt trøst, forståelse og kanskje råd om hva som kan hjelpe. Det finnes alltid løsninger på problemer. Men, er du veldig lei deg kan det være vanskelig å finne den løsningen selv. Da kan andre kanskje tenke klarere og komme med nye ideer og tanker. Så er det slik at du har det vanskelig, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med noen som du kan fortelle om dette til.