Bivirkninger ved bruk av Xanor

Jeg har så veldig med indre skjelving (som en borremaskin) på det værste rister hele kroppen og hode. Jeg tar Xanor 0,5 mg. 1/2 tabl maks 3 ganger daglig. Jeg føler at bivirkningen er at jeg er svimmel/glemsk/føler jeg ikke er helt med, Er dette normalt?

Kvinne, 82 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Denne tilstanden høres ille ut for deg og vi forstår at du har det både ubehagelig og vondt. Vi er ikke helsepersonell, og kan derfor ikke svare konkret på spørsmål om medikamentbruk. Vi anbefaler deg å snakke med foreskrivende lege om dette.
I Felleskatalogen kan man lese at både svimmelhet, glemskhet og det du beskriver som «å føle at du ikke er helt med», er svært vanlige bivirkninger ved bruk av Xanor. Med andre ord vil svaret på spørsmålet ditt om det du kjenner på er normalt bli ja, men dette er altså kun generell informasjon om medikamentet. Legen din er den riktige til å vurdere om Xanor er det beste medikamentalternativet for deg og din tilstand, eller om det finnes alternative medisiner med mindre bivirkninger.