Tok 10 x 15 mg Sobril, hva gjør jeg?

hei er 19 år
tok 10 stk av 15mg sobril medisin!
bgynner ¨å se sånn små tåket osv ‘og balansen men må ha fukus myemer enn til vanlig og drukket littt alkoholde….. han gjør jeg:::!!!!

Mann, 19 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Først og fremst må vi informere om at vi ikke er en akuttjeneste. Det kan ta opptil flere dager å få svar. Ved behov for umiddelbar hjelp, kontakt AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Vi håper at det går bra med deg nå når du leser dette. Sobril er ikke ansett som spesielt giftig i seg selv, men 10 x 15 mg er en forholdsvis stor mengde, særlig dersom du ikke er vant til å bruke dette fra før, og særlig ettersom du i tillegg drakk alkohol. Dette er noe du må være veldig forsiktig med, og som potensielt kan kreve medisinsk behandling.