Søvnutfordringer

Hei
Jeg bruker 5mg imovane hver dag .
Har bestillt Sedix for noen mnd.dette for å en dag slutte med imovane.
Jeg har hatt søvnproblemer de siste 2 til 3 årene .
Jeg sovner i løpet av 20 min (2300) våkner etter ca 4 timer …jeg er i jobb 3 dager i uken men er noe sliten å urolig .
Sover ikke på dagtid er oppe ca 0600 hver dag.jeg har en flott jobb å trives ..men opplever dagene noe slitsomme.
Noen tips å råd?

Mann, 66 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi vet lite om effekten av Sedix, da dette ikke har noe ruspotensiale. Dersom Sedix har god effekt for deg, er det positivt.
Du skriver ikke noe om hvorfor du ønsker å slutte med Imovane, dette er noe du kan drøfte med din lege. Kanskje finnes det andre alternativer som passer bedre for deg.
Det er mange som skriver til oss om søvnutfordringer. For å få riktig og best hjelp tenker vi at legen er riktig instans for deg, enten det er snakk om videre medisinering eller henvisning til spesialist.
Noen generell råd om søvn kan du lese på denne linken.