Overdose Oxycondone

Hei jeg lurer på hva som kan være en farlig dose med Oxycodone, tok 50mg for ikke så lenge siden å ble dårlig å begynte å kaste opp. jeg lurer bare på hvor mye som kan være en dødelig dose

Mann, 17 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Kvalme og oppkast er en vanlig bivirkning av oxycodone. Men 50 mg er en stor dose, særlig hvis du ikke er vant til å ta dette. Vi vil anbefale deg å fortelle noen voksne hva du har tatt slik at de kan vurdere allmenntilstanden din. Du kan ringe giftinformasjonen 22591300 dersom du er i tvil.
Vi vil også minne om at vi ikke er noen akuttjeneste og at det kan ta opp til en uke å få svar på denne siden. Hvis noe haster, ring legevakt eller AMK 113.