Overdose Ibux

Hei jeg er en jente på snart 12 og jeg har slitet i noen år med selvskading og selvmord. Jeg er alene hjemme og tokk 2600 MG Ibux for jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og nå angrer jeg meg. Jeg bare lurte på om det er farlig eller hva konsekvensene på det er

Kvinne, 12 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen er ikke en akuttjeneste, og det kan ta flere dager før du får svar. Vi jobber ikke i helgene, så det er derfor du ikke har fått svar før nå.
Det å ta så mye Ibux kan være farlig. Det kan bli veldig vondt og du kan få skader av det. Hvis du ikke har snakket med noen allerede må du ringe Giftinformasjonen (22 59 13 00) eller si det til en voksen som er rundt deg.
De aller fleste opplever at det hjelper å snakke med noen. Trenger du noen å snakke med om hvordan du har det, kan du kontakte helsesykepleier på skolen, Helsestasjon for ungdom , eller noen andre du stoler på.  Du kan også ringe eller chatte anonymt med Kirkens SOS. Hos UNG.no kan du lese mer om hvorfor det hjelper å snakke med noen.
Vi håper alt gikk bra og at du føler deg litt bedre!