Jeg trenger noen å prate med, selv etter såkalt stengetid

Hvorfor må jeg ha et ønske om å innrømme mitt problem mellom kl 8.00 og 22.00? Jeg trenger noen å prate med, selv etter såkalt stengetid. Dere må bli døgnåpne..

Mann, 56 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi forstår godt at du (og flere andre) skulle ønske at vi var en døgnåpen tjeneste. Men det er dessverre ikke mulig for oss, av flere grunner. Dette er delvis av økonomiske og praktiske årsaker, og delvis fordi vi ikke er en akutt- eller nødtjeneste, men snarere en informasjonstjeneste. Men, det finnes andre du kan snakke med som er døgnåpne, året rundt – f.eks. Mental Helse 116 123 eller Kirkens SOS 22 40 00 40.
Våre åpningstider er for øvrig 11:00-18:00 mandag-fredag (stengt helligdager). Du er velkommen til å kontakte oss i det tidsrommet om det likevel skulle være aktuelt for deg.