Hva skjer hvis man overdoser på melatonin eller Paracet egentlig? Lurer bare på sånn At jeg husker på at jeg bare skal ta 2 stk

Annet, 14 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Om du har vanskelig med å huske å ta riktig dose, kan du kjøpe en dosett på apoteket. Du bør ikke ta mer Paracet eler Melatonin enn det legen har sagt du kan ta, og du bør ikke ta Paracet hver dag. Om du har behov for smertestillende, må du snakke med legen.
Har du det vanskelig, er vi sikker på at du vil bli tatt godt imot hvis du oppsøker hjelp. Hvis du har noen rundt deg som du vil betro deg til eller vil snakke med, kan det være godt for deg. Hvis du ikke ønsker å snakke med noen du kjenner, anbefaler vi deg å ta kontakt med noen innenfor hjelpeapparatet. Dette kan f.eks. være en helsestasjon for ungdom. Du kan ringe Mental Helse på telefon 116 123, eller Kirkens Sos på 23 40 00 40 som du også kan chatte med.