Har tatt 160 mg Sobril, hva gjør jeg?

hei . jeg har tatt 160 mg sobril men skal bare kun ta behov. men jeg skal bare ha 15 mg. det en time siden nå.. men jeg sliter med å skriv å ser tåkete å går sjanglet å svimme… hav gjør jeg… fra 1 til 10 / Til å besvime er sirka 6,7 å jeg klarte åå gå i stad men veldig sjanglete. jeg har drokket alkohold også men ikke store mengder i det hele tatt men hva gjør jeg…..

Mann, 19 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Først og fremst må vi informere om at vi ikke er en akuttjeneste. Det kan ta opptil flere dager å få svar. Ved behov for umiddelbar hjelp, kontakt AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Vi håper at det går bra med deg nå når du leser dette. Sobril er ikke ansett som spesielt giftig i seg selv, men 160 mg er en forholdsvis stor mengde, særlig dersom du ikke er vant til å bruke slike mengder fra før, og særlig ettersom du i tillegg drakk alkohol. Dette er noe du må være veldig forsiktig med, og som potensielt kan kreve medisinsk behandling.