Falske Xanor?

Disse hær blåe xanorene som er bitte små runde å blåe uten merkning ca i størrelse me en fisjerman Har sett de både på brett og da står det ksalol på d og legemiddel industri galinka men har bare komt over de løse i det siste og de fynke så bare d på multi test har eg opplevt de slår ut på benzodiazepiner men når testen har blitt sendt videre til sykehuset så slår det ikke ut på alprazolam som xanor/xanax skal eller noen andre benzodiazepiner. Synes det er rart at på multi test slår det ut på benzo men ikke på sykehus test når det har blitt sendt inn te labratoriet og det er det samme om de er på brett eller lause. Så jeg tenker jo enten innerholder det en type benzo de ikke ser itte på sykehus testene eller så innerholder det noe som har kryss virkning eller noe på på benzo på multi testene . Det er den vanligeste versjonen for xanax/xanor i Norge på det illegale markete og har opplevt dette i både Bergen og Stavanger/Sandnes Vet dere noe om hva de innerholder ??? hadde våre spennene å vist og tror skjeldent de e falske er helt like altid bare de innerholder vist ikke alprazolam og mange mener de er mye bedre en de 2mg xanorene. D sier det skal innerholde 1mg alprazolam pr sånn blå tabelett. Ksalol 1mg hete de om de komme på brett og legemiddel industrien heter galinka og er i Serbia. Men vet jo d mest sannsynlig blir lakt ulovlig eller noe har sett nettsider hvor man kan bestille de og da kan man velge om man vil ha de på brett eller løse. Va ein en gang så snakka noge om at de innerholdt somadril eller noge kan det ka kryssvirkning på benzo på urinprøve? Somadril er jo ett peperat som er fjernet. Det er en av de vanligeste formene for xanor/xanax i Norge og muligens resten av europa

Mann, 18 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det er merkelig at disse tablettene slår ut som «benzodiazepiner» på en hurtigtest, men ikke som «alprazolam» på en laboratorietest. Det kan i prinsippet bety flere ting. En mulig forklaring, som du nevner, er at disse tablettene ikke egentlig inneholder alprazolam, men et annet benzodiazepin som ikke testes for ved laboratorier. Det er jo ikke utenkelig. En annen mulig forklaring er at da urinen ble videresendt til analyse ved et laboratorium var den ikke oppbevart tilstrekkelig mørkt/kaldt, slik at den ble ødelagt.
For øvrig er det tvilsomt at dette egentlig er Somadril (eller mer presis virkestoffet karisoprodol), da dette så vidt vi vet ikke skal kunne gi utslag på en hurtigprøve. Men, vi har ikke egentlig grunnlag for å utelukke det heller. Dersom dette faktisk er Galenika Ksalol 1 mg så skal de kun inneholde alprazolam. Så det kan nok også dreie seg om en falsk etterligning, noe som i prinsippet betyr at dette kan være et hvilket som helst annet benzodiazepin (som ikke testes for i norske laboratorier).
Vi kjenner heller ikke til at det er falske Xanor/Xanax i omløp for øyeblikket, men om du kontakter FHI vil kanskje de sitte på noen opplysninger der. Det har tidligere vært registrert tilfeller av Xanor i Norge som egentlig inneholdt fentanyl, men disse tablettene var i «hundebein»-formatet, og ville ha slått ut som opioid på en urinprøve.