En jente i slekta mi er deprimert og hadde spist 4 Paracet

En jente i slekta mi (hun er 14) er deprimert og hadde spist 4 paracet under 1 time, jeg var ikke der da det skjedde.. hva er det verste som kan skje?

Kvinne, 18 år fra Finnmark
RUStelefonen svarer:
De fleste vil ikke ta skade av å spise 4 Paracet på en time, men om man gjør dette regelmessig, kan det potensielt være ganske belastende for leveren. Uansett er det jo bekymringsverdig at hun er såpass deprimert at hun føler for å gjøre dette. Nå vet ikke vi så mye om situasjonen ellers, men her tenker vi at du kanskje kan prøve å snakke med henne om dette, og/eller andre i familien. Det finnes hjelp hun kan få – se f.eks. denne oversikten fra Ung.no. I denne artikkelen fra Ung finner du også tips til hvordan du kan snakke med noen som sliter.