Alkohol og medikamenter

Min venninne går fast på omfavne 7,5′ . Hun drikker sykt sjelden og da tatt 15 kg nå etter en del inntak av alkoholHun har også begynt på Neurontin de siste ukene og står på 900 mg. Er dette farlig eller kan jeg slappe av.Hun sier hun ønsker mye mer av alt. Noe jeg må passe på av symptomer. Hvis jeg ikke risikerer overdose passer jeg på her . Hun ønsker mer alkohol nå

Kvinne, 48 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er anbefalt å være forsiktig med bruk av alkohol sammen med både Neurontin og Imovane. Vil hun drikke likevel anbefaler vi henne å ta en prat med legen først.
Drikker hun mye i løpet av en kveld og kombinerer det med Imovane og Neurontin kan det være farlig fordi stoffene forsterker hverandres dempende virkning. Som følge kan det oppstå bivirkninger som orienteringsproblemer, trøtthet og alvorlige pusteproblemer. Det kan også føre til koma og død. Er du bekymret for at hun har inntatt for mye må du ringe Giftinformasjonen(22 59 13 00) eller legevakta.