Abstinenser Arcoxia?

Hei.
Jeg har nylig gått gjennom en kraftig ryggopperasjon . Jeg har vert gjennom mange opperasjoner over mange år .
Selv om jeg har hatt mye smerter så har jeg valgt å ikke gå på medisiner da ingen av de jeg brukte hjalp mot ryggsmertene men tvert i mot ga meg kraftig angst og deppresjon.
Jeg har prøvd mange typer. Unntaket er de «morfinliknende» prepparatene som hjelper men det vil jeg ikke gå på.
Jeg har selfølgelig brukt smertestillende 3-4 uker etter hjemkomst fra sykehuset.
Siden jeg har så dårlig erfaring med tabletter så skyndter jeg meg alltid med å bli kvitt alt av smertestillende etter opperasjonene.
Jeg har siden denne opperasjonen gått på paraceth 2-3 g daglig, oxycontin 10mg daglig og arcoxia 90 mg , 1 gang til dagen.
Så til poenget;
Jeg har nå sluttet med alt men jeg oppdaget at arcoxia 90 mg bare skulle tas 1 gang daglig. Jeg trodde det skulle tas morgen og kveld og har altså brukt 180 mg i ca 3 uker. Kunne det vert farlig?
Nå et par dager siden «pilleslutt» så er jeg super deprimert og litt angstfull. Jeg vet at NAV er i gang med prosess mot uføretrygd så jeg tenker mye på framtiden . Er redd for dårlig økonomi , hva folk mener rundt meg , skam også kjenner jeg på en slags sorg over det å bli ufør .
I tillegg er jeg ganske frysen .
Så det jeg lurer på er om «tablettslutten» forsterker angsten , depresjonen og motløsheten min?
Lurer også på hvor mange dager etter «tablettslutten» kan jeg kjøre bil?
Mvh litt fortvilet mann

Mann, 42 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du lurer på om; «tablettslutten» forsterker angsten , depresjonen og motløsheten din». Vi på RUStelefonen er ikke medisinsk helsepersonell og kan heller ikke gi råd om medisinske tilstander. Vi svarer kun generelt på slike spørsmål.
Når vi sjekker seponering og abstinenser i forbindelse med avslutning av Arcoxia er ikke dine symptomer nevnt. Men, det behøver nødvendigvis ikke å bety at det ikke skyldes at du har sluttet med Arcoxia. Vi er alle ulike, og reagerer ulikt på både bruk av medisiner og seponering. Arcoxia er et C-preparat uten stor tilvenningsfare, men noen vil nok oppleve abstinenser ved seponering. Det er ikke uvanlig å bli litt trist og nedstemt i forbindelse med abstinensreaksjoner. Trenger du videre råd og hjelp bør du kontakte legen som foreskrev medisinen.
Du kan kjøre bil under forutsetning av at du opplever det som forsvarlig og at du er skikket til det (merk at det er sjåførens eget ansvar å sørge for å være i god nok allmenntilstand til å kjøre).