THC i urin

hvor lang tid kan thc måles i urin. jeg kan ikke drikke alkohol lenger på grun av diabetes 1 røyket mye gress i min ungdom og fungerer god i samfunnet jobber å har familje

Mann, 50 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Følgende tall er veiledende – det er temmelig store individuelle forskjeller:
• THC-syre kan normalt påvises opptil en uke etter et enkeltinntak, men ofte også mindre enn dette.
• Røyker du cannabis jevnlig vil bruken kunne påvises lengre, gjerne 2-3 uker.
• Røyker du daglig, og har gjort dette over en lengre periode, kan det ta opptil 4-8 uker etter siste inntak før bruk av cannabis ikke lenger kan spores på en urinprøve.
• Ved et svært høyt og langvarig cannabisforbruk, kan enkelte avlegge positive urinprøver selv etter mer enn 10 ukers avsluttet bruk.