Skadelige effekter ved crystal meth og GHB?
Hvilke skadelige effekter vil det være ved å bruke crystal meth og GHB? og er det skadelig viss man tar det med gode mellomrom?

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Både metamfetamin og GHB har potensielle bivirkninger og skadevirkninger. Felles for de begge er at de kan være sterkt vanedannende. Jo oftere du bruker et av disse, desto større vil risikoen være for at du gradvis utvikler avhengighet. Når det gjelder GHB er det også en særlig stor overdoserisiko som du ikke bør undervurdere.
Ellers er dette to ganske forskjellige stoffer, med ulik risikoprofil. Vi har samlet en del informasjon om både virkninger og bivirkninger på våre faktasider om metamfetamin og våre faktasider om GHB.