Nedtrapping Oxynorm

Hei
Har stått på 80 til 100 MG oxynorm daglig i 8 mnd pga mange operasjoner i ben den siste rundt nyttår
Lurer på om jeg får mye reaksjon vist jeg trapper ned med 10 MG DG i uken ned til eksempel 60 MG daglig

Mann, 59 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell og gir ikke konkrete planer for nedtrapping. Det er best å snakke med legen om dette. Her er et eksempel på plan legen og du kan bruke.
Generelt til ditt spørsmål: Det er uklart hva du mener med «10 MG DG i uken». Mener du 10 mg daglig i uken? Eller 10 mg i uken? Hvis du mener det siste (10 mg i uken) vil det trolig bli lite reaksjoner på dette. Å gå fra ca 100 mg til 60 mg i løpet av fire uker er, for de aller fleste,  ikke for rask nedtrapping.
Hvis du mener 10 mg per dag, vil dette gi vesentlig mer reaksjoner.