Min mor har gått på B-preparater siden 1975

Min mor har gått på bpreparater siden 1975, hun er nå 69 år.det skyldes Sobril hun ikke får nok av.hun knasker stilnoc hun kjøper på svarte markedet,hun innbiller seg ting og hun lever i sin egen fantasi,hun vil ikke ha hjelp.hva gjør vi? Hun fungerer bra når hun tar piller, overdosering av piller,hun er i tillegg nyoperert og bruker dette som unnskyld,hun er urasjonell og blir sint på mannen sin.

Mann, 50 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi anbefaler deg og øvrig familie som er berørt av dette å kontakte Veiledningssenteret for pårørende. Det kan hende din mor først og fremst trenger hjelp til å få kontroll på overforbruket, da hun jo har brukt slike medikamenter i over 40 år. Med dette i tankene, kan dere vurdere å ta kontakt med hennes lege og informere om situasjonen (bruk av illegale medikamenter, overforbruk etc). Legen kan tilby henne hjelp til nedtrapping og til å få kontroll på medisineringen.