Hei:.. hvor mye Ibux eller Paracet er dødelig ,en venn an meg har begynne å ta mye av begge i det siste hvor mye som er dødelig .så jeg kan stoppe det før det er får sent

Kvinne, 14 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Vi kan generelt ikke svare på hvor mye Ibux eller Paracet som er dødelig, dessverre. Selv om kanskje ikke du har noen planer om å skade deg selv, så kan andre lese dette svaret, og bruke det som en oppskrift.
Uansett er det vanskelig å si konkret hvor mye som er skadelig, da ulike personer har ulik toleranse. Uansett, dersom din venn har begynt å bruke urovekkende mengder av dette, kanskje også med hensikt om å skade seg selv, anbefaler vi at du melder fra til noen – f.eks. dine foreldre, noen ansatte på skolen eller legevakten på telefon 116 117.