Hvor lenge sitter Valium, Sobril og hasj i urinen?

Om jeg spiser 2 blå valium, og en sobril 25 mg om dagen i en uke. Hvor lenge sitter dette igjen.
Spm 2 har ikke røkt hasj på to måneder. Men nå siste uken har jeg røyka ca 1 g annenhver dag. Jeg trener og er aktiv. Svetter endel og er ikke overvektig. Hva sier spåkule? Når er urinen ren, om jeg stopper nå? Mvh meg

Mann, 42 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Om du spiser 2 blå valium (tilsammen 20 mg) samt en 25 mg Sobril daglig i en uke, kan du regne med å teste positivt i flere uker etter siste inntak. Etter et enkeltinntak kan Sobril vanligvis spores en uke i urinen, mens Valium kan spores i 1-4 uker, avhengig av analysemetoden. Så du kan ta høyde for at du vil teste positivt i minimum så lang tid, og sannsynligvis noe lengre enn som så ettersom det gjelder daglig bruk. Noe mer presis enn dette er dessverre ikke mulig å være, da det vil være en del individuell variasjon.
Når det gjelder hasjrøykingen, kan du regne med å teste positivt i noen uker etter siste inntak.