Gav med et uhell Elvanse til min sønn i kveld

Hei. Eg gav med et uhell elvanse til min sønn I kveld, istedenfor natt medisinen hans. Han har Adhd og tar elvanse om morgenen. Er det noe eg bør gjøre, evt være obs på?

Kvinne, 33 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar. Ved behov for umiddelbar tilbakemelding, ta kontakt på telefon eller chat i åpningstidene, eller kontakt en døgnåpen tjeneste, som f.eks. Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Det er i prinsippet ikke farlig å ta Elvanse om kvelden, men det vil helt klart innebære en sjanse for at han sliter med å få sove. Nå vet ikke vi hvordan det gikk med ham i dette tilfelle, men vi håper at det gikk greit. Ved behov kan du kontakte oss på telefon eller chat for en nærmere samtale.